pablo2

Love is letting go of fear; een bijzonder boekreview

17/08/2020

Een vriendin raadde mij dit boekje aan. Een klein, Engelstalig boek, met grote inhoud. In het boek staan 12 lessen beschreven in hoe liefde voorrang te geven in je leven. En de angst, het bang zijn, te verminderen. Tijdens het lezen van het boek maakte ik aantekeningen in mijn notitieboek en plaatste ik deze op Facebook. Kijk hier voor de linken naar deze krabbels.

Na een fikse ruzie ben ik dit boek gaan lezen

Ik leerde onder meer dat je zelf degene bent die last heeft van angst, schuld- of schaamtegevoelens. Als je blijft piekeren over iets dat is gebeurd ofwel je denkt na over eventuele toekomstige gebeurtenissen, dan is er maar 1 persoon die dat erg vind, en dat ben jij zelf! De ander heeft niet jouw gedachten.

Het boek is een pleidooi voor het leven in het hier & nu. Daarmee jezelf "verlossen" van het verleden en de toekomst. Het liet mij niet alleen die ruzie een plek geven maar ook andere gebeurtenissen in mijn leven. Een paar lessen komen overeen met een deel van de "laws" uit het boek van Deepak Chopra dat ik heb gelezen. De "7 spiritual laws of success". Ook zeker een aanrader. Uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer.

Ik maakte tijdens het lezen van de 12 lessen aantekeningen in mijn notitieboek. Deze plaatste ik op Facebook. Benieuwd? Bekijk hier gerust de lessen:

Herken je zaken? Wil je wat delen? Laat dan gerust op Facebook onder het bericht een opmerking na. Ik reageer dan snel!

Hoe het met de ruzie staat?

In rustiger vaarwater gelukkig. Ik leerde door het lezen van dit boek dat ik, alleen ik, verantwoordelijk ben voor mijn eigen (geluks)gevoel. Er is altijd een keuze, ook al heb je dat gevoel niet altijd. Lees het gerust! Een aanrader :)